בדיקת התאוששות ותפקוד תאי T לאחר השתלת תאי גזע ממקור דם טבורי

מחקר שנערך בתחום השתלת תאי גזע ממקור דם טבורי התמקד בבדיקת היכולת להפחית משמעותית את הסיכוי לחלות במחלות הקשורות לתאי ה – T שבמערכת החיסון, שהם תאים בעלי תפקיד מפתח במערכת החיסון, שבאה כחלק עיקרי מהשתל לגופו של החולה מחקר שנערך כיום מתמקד בבדיקת היכולת להבין את הביולוגיה שעומדת מאחרי מצבה של מערכת החיסון אצל המושתל, לאחר שעבר השתלה אלוגנאית (שנתרמה מאדם אחר) המטופוייטית של תאי גזע ממקור דם טבורי, אשר באמצעות המסקנות מכאן ניתן יהיה להשליך על שטחי מחקר אימונולוגיים חדשים.

לשם כך, המיקוד שנערך כיום הוא בבניית מעבדה שתהיה מסוגלת לנתח את מצב ההתאוששות החיסונית של קבוצת החולים בעלי רמת הסיכון הגבוהה מבלי לגרום לעלייה מסויימת ברמת המחלות הקשורות לשתל כנגד המאכסן. חלק ניכר במחקר שנערך התמקד בהשתלות תאי גזע ממקור דם טבורי מתורם שאינו קרוב משפחה של החולה כשזהו התסריט העיקרי של בדיקת המעבדה.

מטרת העל שלנו הייתה להקטין תמותת מושתלים מאחרים (דהיינו שלא ממקור עצמי) וכן להגיש עזרה למקרים שבהן אין התאמת HLA (האנטיגנים הדרושים לבדיקת התאמת רקמות). החדרת תאי מערכת החיסון של התורם לגוף החולה מסוגלת להיות הזדמנות 'קורצת' מאוד לכניסה של מחלות וזיהומים לגוף החולה, ואת זה השתדלו מאוד למנוע במעבדה.הדגש העיקרי במעבדה היה סביב הגברת כמותם של תאי ה – T מתוך נוזל הדם הטבורי (תאי T אלו תאים במערכת החיסון המופקדים על הריגת תאים הזרים לגוף, שפעול תאים אחרים במערכת החיסון, דיכוי המערכת החיסונית למניעת דלקת כרונית וכו').

 

http://www.springerlink.com/content/k8715v4389721562/

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

נגישות העסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות, כולל מעליות ומעברים עם עבירות לכיסא גלגלים, וחניה לנכים.

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.