בנק דם טבורי

ככל שגברה המודעות והחשיבות שבשימור דם טבורי הוקמו מס' בנקי דם טבורי חלקם ציבורי וחלקם פרטי.לא פעם עולה השאלה מה ההבדל בין שימור בבנק דם פרטי לבנק דם ציבורי, יש חשיבות גדולה מעצם קיומן של 2 החלופות המאפשרות לקהל הרחב את יכולת הבחירה מי שמעוניין , יכול לאסוף ולשמר דם טבורי בבנק דם פרטי וכך למעשה להינות מהביטחון והשקט הנפשי שמנת הדם של ילדו נשמרת וזמינה אך ורק עבור משפחתו או לתרום את מנת הדם לבנק דם ציבורי ובכך לתרום לחברה ולמחקר בתחום.

יש מס' הבדלים בסיסיים בין בנק דם ציבורי לבנק דם טבורי:

  • בבנק דם טבורי פרטי הדגימה שייכת ליילוד ולבני משפחתו  וכשיצטרכו אותה רק הם יהיו רשאים לקבלה בזמינות מיידית, לעומת בנק דם ציבורי , מנת הדם מיועדת לכלל האוכלוסיה בארץ ובעולם עבור אותם חולים הזקוקים להשתלת תאי גזע והמנה מתאימה להם.
  • לגבי מידת ההתאמה של מנת הדם - בבנק דם פרטי ההתאמה של מנת הדם הטבורי לילוד הינה 100% התאמה, ואין סיכון של דחיית השתל. כמו כן יש סיכויים גבוהים להתאמה עבור קרובי משפחה בגלל היותם בעלי רקע גנטי דומה. לעומת בנק דם ציבורי , רק שליש מן החולים הזקוקים להשתלת תאי גזע ימצאו תרומה ממאגר בנק דם טבורי ציבורי.
  • איסוף מנת הדם הטבורי- בבנק דם פרטי איסוף הדם נעשה בכל בתי החולים בארץ בזמינות מלאה בכל ימות השבוע ובכל שעות היממה.לעומת בנק דם ציבורי שהתרומות נלקחות במס' מאוד מוגבל תלוי בשעות האיסוף ובמס' מצומצם של בתי חולים בארץ.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

נגישות העסק

העסק מונגש לבעלי מוגבלויות, כולל מעליות ומעברים עם עבירות לכיסא גלגלים, וחניה לנכים.

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.